Účtovníctvo, účtovná závierka
– jednoduché
účtovníctvo
– podvojné účtovníctvo
– účtovná závierka
– účtovníctvo pre podnikateľov aj neziskový sektor (občianske združenie)
Jednoduché
účtovníctvo môžu viesť najmä podnikatelia nezapísaní v obchodnom registri,
fyzické osoby dosahujúce príjem z podnikania alebo inej samostatnej zárobkovej
činnosti, občianske združenia (ak nepodnikajú a nedosiahli v predchádzajúcom
období príjem 200 000 Eur) a niektoré ďalšie subjekty.
Podvojné
účtovníctvo sú povinné viesť všetky účtovné jednotky s výnimkou niektorých
vymedzených subjektov (najmä podnikateľov nezapísaných v obchodnom registri,
fyzických osôb dosahujúcich príjem z podnikania alebo inej samostatnej
zárobkovej činnosti.
Účtovná závierka
predstavuje zavŕšenie procesu vedenia účtovníctva za účtovné obdobie
(kalendárny, prípadne hospodársky rok), inventarizácie majetku a záväzkov,
analýzy výsledku hospodárenia a zostavenia daňového priznania; účtovná závierka
poskytuje manažment cenné informácie o stave a tendenciách vývoja firmy.
Vedenie - účtovníctvo
Triedenie a usporiadanie prijatých
dokladov do účtovníctva. Zaúčtovanie všetkých prípadov a formálna kontrola
všetkých účtových dokladov spoločnosti. Zápis všetkých účtovných prípadov do
evidencii. Vedenie účtovného denníka a hlavnej knihy. Aby účtovníctvo spĺňalo
všetky náležitosti podľa zákona.
Účtovná
uzávierka - účtovníctvo
Koncoročné práce. Odsúhlasenie zostatkov
majetku a záväzkov, uzatvorenie účtov hlavnej knihy a ďalšie práce.
Evidencia
DPH a dane - účtovníctvo
Vedenie evidencie DPH. Vyhotovovanie
súhrnného a kontrolného výkazu k DPH. Formálna kontrola všetkých náležitostí
ohľadom DPH.
Mzdové
služby - účtovníctvo
Spracovanie mzdovej agendy je súčasťou
vedenia účtovníctva. Výpočet mzdových nárokov, povinných odvodov do sociálnej a
zdravotnej poisťovne, nahlasovanie a odhlasovanie zamestnancov v súvislosti s
výkonom závislej činnosti.
Personalistika a mzdy
– príprava
pracovno-právnej dokumentácie
– konzultácie
– prihlasovanie a odhlasovanie zamestnancov
– výpočet miezd, odvodov a dane
Personalistika
predstavuje komplexne služby v oblasti prípravy a správy zmluvnej a ostatnej
dokumentácie medzi zamestnávateľom a zamestnancom. Od založenia pracovného
pomeru, prihlásenie zamestnanca do poisťovní, cez zmeny zmlúv až po ukončenie
pracovno-právneho vzťahu.
Výpočet mzdy
prebieha podľa zmluvných parametrov a dochádzkových podkladov. Súčasťou výpočtu
sú aj odvody poistného do sociálnej poisťovne, zdravotných poisťovní a dane za zamestnancov,
ako aj elektronické podanie výkazov. Podľa požiadaviek zamestnávateľa je možné
zamestnanom posielať elektronické výplatné lístky.